Dag 2 - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Montessori College

30 Mei 2013 | Spanje, Malgrat de Mar

Donderdag 30 mei 2013

Wat waren de oogjes klein bij het ontbijt!! Gelukkig zorgde het enorme ontbijtbuffet vol met lekkere broodjes, croissants, chocoladebroodjes, vers fruit, enz. voor een energieboost! De sfeer zit er meteen weer in!

Intussen heeft iedereen ook al leren kloklezen, waardoor we klokslag 9u in de bus zitten op weg naar de karakteristieke stad Girona, 1 van de pareltjes in de buurt van Barcelona. Daar wordt de groep in 2 gesplitst voor een korte stadswandeling: over oude bruggetjes, door smalle steegjes en uiteindelijk over de oude stadsmuur (het lijkt wel een kleine Chinese Muur!!) om te eindigen op de trappen voor de kathedraal. Een van de groepen wordt onderweg aangenaam verrast door een eenzame muzikant in de Tuinen van Francesa die door de groep uitgenodigd wordt om zijn muzikale kunnen te laten zien. Wat volgt: een prachtige acapella van I will survive en Let her go. Kippenvelmomentje! Extra mooi wanneer Leonoor uitgenodigd wordt om er een duet van te maken! Ge-wel-dig!!! Langzaam aan groeit ook bij de leerlingen het Spaanse gevoel want de McDonalds wordt zo stilaan ingeruild voor originele tapasbars waar een aantal zich helemaal laten gaan aan de gamba's, paella en andere Spaanse lekkernijen.

Met een volle buik terug de bus in, op naar Figueras, waar we het Salvador Dali museum bezoeken. Al aan de buitenkant van het gebouw zie je dat hier niets logisch is en niets is wat het lijkt! Hoezo een ridder met een stokbrood op zijn hoofd?! Een cadillac auto waar het binnenregent?! Een krokodil met een legerhelm?! Wat erg veel bewondering oproept is het schilderij in de grote hal waar op het eerste zicht "gewoon" een naakte vrouw op staat. Als je er met spleetoogjes naar kijkt (of misschien wat eenvoudiger als je door je camera kijkt) dan zie je er de Amerikaanse president Abraham Lincoln in! Knap! Ook leuk dat veel leerlingen toch gaan voor de optie met de spleetoogjes... :-D

Om 17u zijn we terug in hotel en gaan er al pretoogjes glinsteren! De rest van de middag en avond is namelijk, op het avondeten na, zelf in te vullen. Benieuwd hoe dat gaat lopen! Jullie vast ook!? Wordt vervolgd...

• 30 Mei 2013 - 21:14

Door De Graauw:

Dat klinkt gezellig!! Laat julliezelf maar eens lekker verassen in het catalaanse sfeertje, en geniet!! Ik zie uit naar het volgende verslagje. Groetjes uit Eindhoven.

• 30 Mei 2013 - 21:45

Frans Driessen:

Het zijn de kippenvelmomenten die je altijd bijblijven. Fijn dat jullie zo genieten.

Frans

• 31 Mei 2013 - 00:08

Suzanne Keuning:

Leuk om te weten dat in de smalle steegjes van Girona, de Joodse wijk, de film Das Parfum is opgenomen. Verder veel plezier!

• 31 Mei 2013 - 20:30

Marjon:

Erg leuk verslag, ik ben stik jaloers. Have fun!

• 31 Mei 2013 - 21:46

Annamaria Toffolo:

Wat een leuk verslag, fijn om op afstand mee te kunnen genieten.
    Tijd vliegt, maar gelukkig hebben jullie nog een paar dagen te gaan. Have Fun !
    Annamaria