Dag 4 en de terugreis - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu Dag 4 en de terugreis - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu

Dag 4 en de terugreis

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Montessori College

02 Juni 2013 | Spanje, Malgrat de Mar

Zaterdag 1 juni en zondag 2 juni 2013

Time flies when you're having fun! Dat wordt tijdens deze reis wel weer bevestigd. Het is alweer de laatste dag! Vandaag nemen we voor de laatste keer de trein naar Barcelona (niet per bus gezien de rijtijden van de chauffeur). Op Placa Catalunya splitsen we op om iedereen zoveel mogelijk te kunnen bieden wat ze willen: de overgrote meerderheid schiet meteen de winkelstraten in om souveniertjes te kopen en te shoppen; een andere groep gaan met Chris en Petry naar Parc Guell (onder het mom van 'die mozaiekbank ontworpen door Gaudi hoor je gezien te hebben als je in Barcelona bent geweest') en dan zijn er nog 2 "geluksvogels" die met Brigitte en Marijke naar het politiebureau "mogen" want helaas zijn er toch een paar zakkenrollers succesvol geweest. Helaas horen ook deze levenservaringen erbij...

Als we om 17u weer verzamelen voor het treinstation, toont iedereen trots zijn/haar aankopen. het gaat van theesetjes met waterpijp tot roze boxershorts met LOVE (zonder namen te noemen, he Umur... :-D) en van zippo's tot schoenen. Dan schieten (!) we weer door de toegangspoortjes van de trein om terug naar Malgrat te reizen voor "het laatste avondmaal". Gelukkig hebben we Marit bij ons, die er intussen voor zorgt dat alle oksels weer wc-fris ruiken! Bij aankomst in Malgrat wordt de lokale supermarkt bijna leeggekocht want niemand wil ook maar iets tekortkomen tijdens de lange terugreis. Snel nog een hapje eten in het hotel en dan komt chauffeur Mark de hoek om gereden met de bus.

In het begin is iedereen erg druk! Er valt dan ook veel te vertellen als je net 5 dagen samen hebt doorgebracht in Barcelona en omstreken. Wanneer de slimme keuze gemaakt wordt om een film op te zetten, wordt het al snel rustiger en vallen de meest vermoeide ogen al dicht. De echte bikkels houden het nog even vol maar al vrij snel ligt de hele boven- en benedenverdieping in een diepe slaap. Heeerlijk!!! Rust!! Helaas denkt Chris Hofman daar anders over en besluit hij zijn luidste oerkreet te laten horen (weliswaar in zijn slaap). Trillend van de schrik / schuddend van het lachen probeert iedereen na een tijdje toch maar verder te gaan met zijn schoonheidsslaapje; de een succesvoller dan de ander.

Rond 13u komen we al aan op de Habsburglaan waar ouders staan te popelen om hun zoon of dochter een stevige knuffel te geven en enthousiaste verhalen te horen. Erg ontroerend en mooi om te zien hoe liefdevol die knuffels zijn!! Bovendien zijn we natuurlijk erg blij dat iedere leerling gezond en wel thuiskomt met de herinnering aan een prachtige reis! Wij hebben er in ieder geval ontzettend van genoten om met jullie zoon/dochter op pad te zijn geweest en aan hun reacties te zien of te horen kijken ook zij erg tevreden terug!!

Een aantal reacties:

Chris hofman:''Op reis geweest met 87 toppers! Wat een superleuke reis was dit. Dit had ik in mijn stoutste dromen nog niet durven denken. Wauw! Bedankt allemaal voor een heel relaxte tijd."

Peter Schoormans: "een reis om nooit meer te vergeten met als hoogtepunt: 1 groot geslaagd geheel"

Buschauffeur Mark: '"Was gezellig. Rustige groep met veel gelach. Tot volgend jaar?"

"TOP!! Ik wil nog wel een keer!!"

"Topreisje!! Leuker dan verwacht :-)"

"Swagtastic!!"

"Perfecte daagjes gehad in Barca!"

"# awesome"

"Heel leuk, veel gezien, echt de moeite waard en een ervaring rijker!"

"Leuke, vermoeiende, gezellige, mooie reis gehad. Ga er mooie herinneringen aan overhouden"

"Bedankt allemaal!! Ik ga dit missen!!

• 02 Juni 2013 - 20:17

Gertie Van Der Zanden:

Fijn dat jullie allemaal weer veilig vol verhalen thuis zijn Dank aan eenieder die deze reis tot een onvergetelijke heeft gemaakt.