Dag 3: keuzeprogramma, sagrada familia en fontein - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu Dag 3: keuzeprogramma, sagrada familia en fontein - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu

Dag 3: keuzeprogramma, sagrada familia en fontein

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Montessori College

31 Mei 2013 | Spanje, Malgrat de Mar

Vrijdag 31 mei 2013

Iets over gisteravond... want nee, de leuze van een paar leerlingen "what happens in Malgrat, stays in Malgrat" die gaat hier niet op! Malgrat de Mar heeft het geweten dat het Montessori College in town was. Zoals bij een groep als deze intussen te verwachten was, zijn ze met zn allen de dansvloer in een danscafe onveilig te gaan maken om er vooral een gezellig feestje van te maken. Waarom dit te verwachten was? Al de hele reis zien we een mega-sociale groep die erg betrokken is bij de activiteiten en met elkaar. Ze zorgen erg goed voor mekaar en dragen hun steentje bij om er een 'trip to remember' van te maken! Mooi om te zien!

Maar ja... "s avonds grote vent, s ochtends grote vent" dus iedereen weer aanwezig bij het ontbijt, de ene al wat wakkerder dan de andere... Tja, de termen fris en fruitig die zijn hier niet echt gepast. Even later brengt buschauffeur Mark ons naar Barcelona voor het keuzeprogramma. Onderweg wordt er gezongen voor Floris Streutker die vandaag een extra kaarsje mag uitblazen! Voor de voetbalfans: we stappen trouwens uit bij het standbeeld van Columbus, die vanwege het kampioenschap gekleed is in een gigantisch shirt van FC Barcelona!

Maar wat houdt het keuzeprogramma eigenlijk in? Brigitte gaat met een groep naar Tibidabo voor een uitzicht over de stad, Marijke gaat al fietsend nog wat prachtplekjes van Barcelona showen en Chris, Halit en Peter Schoormans gaan met een grote groep naar het voetbalstadion van Barcelona (Camp Nou). De geplande kunstzinnige uitstap van Petry kon helaas niet doorgaan vanwege te slechte weersvoorspellingen op het water, dus vergezelt zij Brigitte naar Tibidabo.

Hoe dit alles verlopen is, gaan we jullie laten weten via een kort verslagje van een aantal leerlingen. Eens zien of zij net zo enthousiast en tevreden zijn als wij!

Tibidabo (door Marit, Thierry, Casper, Armijn en Roos)
We waren heel blij dat we vandaag later op mochten staan want na een leuke nacht was dit wel nodig! Met onze leuke groep hebben we het heel gezellig gehad en veel lol gehad. Het leukste van de dag was ons keuzeprogramma bij Tibidabo. Het uitzicht was prachtig!! Daarna is de hele groep weer samengevoegd en hebben we de Sagrada Familia bezocht. Superchill was natuurlijk dat we die lange rij voorbij mochten. De kathedraal was bijzonder en door de techniek eas het mogelijk dat onze docent door een microfoontje kon communiceren met onze koptelefoons. Net een bende Chinezen!! De dag werd afgesloten met een spectaculaire fonteinenshow. Wederom was het gezellig!

Op de fiets (door Nancy en Fenna)
Vandaag was onwijs leuk! De dag begon helaas wel vroeg, maar iedereen had wel goede moed. Met zn 9 zijn we heel Barcelona doorgefietst. We zagen plekken die je met de bus (of te voet) niet zou zien: mooie uitzichten en smalle straatjes. In de middag hebben we in een park gepicknickt... op kosten van school :-) S avonds zijn we met alle leerlingen nog naar de magische fontein geweest. We hebben veel dingen gedaan en gezien maar het was heel gezellig.

Camp Nou (door Kamiel en Feije)
Beste ouders van de bovenbouw,
Vandaag, 31 mei heeft iedereen deelgenomen aan een keuze-activiteit. Het begon 's ochtends met ons, met kleine ogen (na een avond uit) met het ontbijt. Toen waren er 3 "malloten" die een frisse ochtendduik wilden maken, daarna zijn we de bus ingegaan en naar Camp Nou gegaan. Het was zeer indrukwekkend!! Nadat we naar het stadion waren geweest zijn we naar de kerk van Gaudi gegaan. Dit was "zeer" leuk. Na de kerk mochten we wat eten. Na onze voortreffelijke maaltijd zijn we naar de dansende fonteinen gareden. Hier hebben we ons zwanenmeer opgevoerd (zie aankomende dvd).
See you tomorrow!
Uw redacteurs

• 01 Juni 2013 - 08:07

Frans Driessen:

Superverhalen. Vooral natuurlijk het feit dat jullie mega-sociaal Montessoriaans met elkaar genieten. Vandaag nog genieten van Barcelona en dan nog dat "stief stukske" naar huis.

• 01 Juni 2013 - 08:56

Mariet:

Fijn om te lezen dat het zo gezellig is en goed om te horen dat de groep zo sociaal is. Nog even genieten. Tot zondag.

• 01 Juni 2013 - 09:33

Anjo:

Super om dit alles te lezen, het zegt zeker iets over de school, maar zeker ook over deze groep. Je voelt zelf ook hun gevoel als je de verhalen leest.
    In 1 woord GEWELDIG.
    De laatste uren genieten en dan veilig weer thuis.

• 01 Juni 2013 - 11:03

Marion:

Geniet van jullie laatste dag in Barcelona en de vrije middag.
    En dan uitrusten in de bus!
    Marion

• 01 Juni 2013 - 12:37

Door:

Nog effe genieten en dan vanavond lekker bijslapen in de bus!!
    Voor de 4 havisten heeft Ivo nog een (niet zo) leuke verassing op maandag!! Of was dat toch een grap??
    Tot morgenavond!!!

• 01 Juni 2013 - 21:40

Mandy Klerkx:

Super dat jullie het zo naar je zin hebben!
    En Brigitte: het is wel de regel hoor... (what happens in... stays in ...).
    Ik ben heel benieuwd naar al jullie verhalen! Tot maandag!!