Hola! We zijn er!! - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu Hola! We zijn er!! - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Montessori College ROC Eindhoven - WaarBenJij.nu

Hola! We zijn er!!

Door: Marijke Haels

Blijf op de hoogte en volg Montessori College

29 Mei 2013 | Spanje, Malgrat de Mar

Woensdag 29 mei 2013

We zijn er!!!! Na een heenreis die nogal traag begon vanwege een file maar daarna erg voorspoedig verliep, kwamen we vanmiddag rond 13u aan bij het hotel in Malgrat de Mar. Heeeeerlijk!! De zon schijnt volop en de meeste leerlingen zochten dan ook meteen het zwembad op en wat was dat koud!! Sommigen waagden zich zelfs aan een duik in de Middellandse Zee. Nog kouder!!

Een korte terugblik op de heenreis: Het lijkt al langer geleden, maar gisteren om 17u stonden 82 superenthousiaste leerlingen voor de school: korte broeken, sandalen, zonnebrillen en zelfs een ukelele! Met andere woorden een echt vakantiesfeertje!! Iedereen brengt de 20-uur-durende reis op zijn eigen manier door. De benedenverdieping van de bus lang uitgestrekt en vrij rustig, de drukke bovenverdieping met opgetrokken knieen en wat uitbundiger. Vooral om 12u s nachts als blijkt dat we een kersverse 18-jarige aan boord hebben!! Er wordt uit volle borst gezongen voor Thierry, cadeautjes overhandigd en zelfs de bus versierd. Na een tijdje wordt iedereen toch wel wat slaperig en gaan de luikjes langzaam aan dicht. Met de opkomende zon komt er ook steeds meer beweging in de bus en maakt iedereen zich klaar voor de Grande Entree in het hotel.

S avonds een eerste kennismaking met Barcelona stad. We hebben een stadswandeling gemaakt waarbij we geflaneerd hebben op de Ramblas, de prachtige kathedraal bezocht en andere highlights van de stad. Vanaf de bekende overdekte markt de Boqueria begon de eerste keer vrije tijd in Barcelona. Dat betekent: shoppen, shoppen en nog eens shoppen! ! Zelfs zo veel dat een aantal dames vergaten te eten! Al zit je in de tapashoofdstad, veel verder dan de McDonalds of KFC kwamen de meesten niet. Leuk om het vooruitzicht te hebben dat deze shoppingqueeste zaterdagmiddag voortgezet kan worden want dit smaakt naar meer!

Na deze vermoeiende dag, terug in het hotel, ligt iedereen in een diepe slaap (denken we... ;-D). Hasta manana oftewel tot morgen!!

• 30 Mei 2013 - 07:29

Anjo:

Goedemorgen,

Hier uit een somber en vochtig Eindhoven is het mooi om te lezen dat de reis en de eerste dag al goed verlopen zijn.
    Heel veel plezier voor dag 2, geniet ervan!
    Kijk uit naar het volgende reisverslag.

Groeten uit Eindhoven.

• 30 Mei 2013 - 11:46

Loes Sloots Sr.:

Goedemorgen allemaal.

Wat hebben jullie het goed voorelkaar. Na de lange studiedagen, examenstress, nu Barcelona onveilig!!!!!
    maken. Heel veel plezier met elkaar. Guus Meeuwis hoorde ik zojuist met "Het kan hier zo mooi zijn" maar jullie zeggen straks "Wat was het een geweldige tijd daar".

Groeten uit Eindhoven.

• 30 Mei 2013 - 18:34

Paul:

Enne met verstand he! Heel veel plezier, het weer maakt ons in ieder geval al jaloers. Geniet er van!!!!!!!!!!